Žaliavalgystė trumpai: nuo ko padeda ir kam kenkia

Ne tik žaliavalgystė

Vis dažniau tenka išgirsti apie naują mitybos būdą — žaliavalgystę. Dėl savo poveikio organizmui šis judėjimas darosi vis populiaresnis.

  1. Riebalų nuostoliai amžinai gulėti Norton
  2. Svorio netekimas Kalgaris Alberta
  3. Raw Food - tai toks mitybos būdas, kuomet valgomas tik termiškai neapdorotas maistas.

Kur yra žaliavalgystės šaknys ir ar tikrai ji tokia naudinga žmogaus organizmui, pasakoja dietologė, visuomenės sveikatos specialistė Vaida Skurdenytė. Kas yra žaliavalgystė?

Gyvenimo Guru - Žaliavalgystė

Žaliavalgystė — tai toks mitybos būdas, kai valgomas tik žalias, termiškai neapdorotas maistas. Žaliavalgių patiekalai dažniausiai gaminami trinant, smulkinant, brinkinant, taip pat spaudžiamos sultys, tam tikri produktai džiovinami ir vytinami, tačiau maistas neturi būti termiškai apdorojamas didesnėje nei 40—45°C laipsnių ne tik žaliavalgystė.

29 svarų svorio metimas lieknėjimo mišinys

Dažniausiai žaliavalgiai valgo tik augalinės kilmės maistą, bet būna ir tokių, kurie neatsisako pieno nepasterizuoto ir kitaip termiškai neapdoroto ir jo produktų, taip pat kiaušinių, žalios mėsos ar žuvies. Iš kur kilusi žaliavalgystė?

chapathi garnyras svorio metimui

Žaliavalgystės šaknų galima ieškoti priešistoriniais laikais, kai žmonių protėviai dar nemokėjo įžiebti ugnies ir valgė tik žalią, neapdorotą maistą. Nors mokslininkai ir teigia, kad būtent tuo laikotarpiu žmonių ne tik žaliavalgystė buvo pati sveikiausia, tačiau termiškai apdorotas maistas turėjo labai didelę teigiamą įtaką žmonijos vystimuisi.

Žaliavalgyste pirmą kartą buvo susidomėta dar XIX a. Šveicarų gydytojas M. Bircher-Benner vienas pirmųjų pradėjo kalbėti apie šviežių vaisių ir daržovių teikiamą naudą organizmui ir netgi įkūrė natūralios medicinos kliniką, kur aktyviai skatino šviežių vaisių ir daržovių vartojimą, ne tik žaliavalgystė tam tikrą terapijos formą. Vėliau vis pasirodydavo mokslinių straipsnių, įrodančių žalio maisto naudą organizmui.

Tikrasis žaliavalgystės judėjimas prasidėjo praėjusio amžiaus antroje pusėje.

4 patarimai, palengvinsiantys kelią į žaliavalgystę

Tarp ankstyvųjų judėjimo pradininkų buvo St. Louis Estes, E. Szekely, J.

ne tik žaliavalgystė ar syntha 6 padeda numesti svorio

Lovewisdom, A. Wigmor bei lietuvių kilmės amerikietis V. Galbūt žaliavalgystė tėra madingas judėjimas?

Šiuo metu pasirodė tiek įvairių žaliavalgystės krypčių, kad darosi sudėtinga susigaudyti, rašo DELFI. Šiame straipsnyje pamėginsime išskirti pagrindines kryptis ir aptarti žaliavalgystės ypatumus. Žaliavalgiai vegetarai visiškai nevartoja nei mėsos produktų, nei žuvies, bet valgo pieną ir pieno produktus. Pagrindinė tokios mitybos pasekėjų raciono dalis — vaisiai ir daržovės. Visavalgiai žaliavalgiai valgo viską — mėsą, žuvį, kiaušinius, jūros gėrybes ir pieną.

Šiuo metu žaliavalgystė iš tiesų tapo savotiška mada, prestižo reikalu. Tačiau tame galima įžvelgti ir nemažai teigiamų dalykų. Gyvename tokiame amžiuje, kai dauguma žmonių dirba protinį darbą, didžiąją laiko dalį praleidžia pasyviai, visur važiuoja automobiliu, o juda mažai.

Maistas, kurį valgome, yra gerai apdorotas, rafinuotas.

Žaliavalgystė trumpai: nuo ko padeda ir kam kenkia

Esant tokiai gyvensenai, įvairios lėtinės ligos plinta kaip epidemija vėžys, širdies, kraujagyslių sistemos ligos, antrojo tipo cukrinis diabetas ir kt. Akivaizdu, kad reikia keisti kasdienius įpročius bei mitybą.

Termiškai apdoroto maisto energinė vertė yra gerokai didesnė, tačiau dauguma žmonių nebedirba laukuose ar kitų aktyvių darbų, todėl tiesiog nebeišnaudoja su maistu gautos energijos. Be to, dauguma apdorotų maisto produktų teikia organizmui mažai naudingų medžiagų, vitaminų. Tad šiuolaikinio žmogaus mitybos pagrindą iš tiesų turėtų sudaryti švieži vaisiai ir daržovės, rupių grūdų produktai, įvairios košės, kiti mažai apdoroti produktai.

geriausias būdas numesti svorio per mėnesį

Tačiau norint būti sveikam, tikrai nebūtina tapti visišku žaliavalgiu. Ar pagrįsti tvirtinimai, kad laikantis žaliavalgystės galima nugalėti net vėžį? Nėra daug mokslinių tyrimų, kurie nagrinėtų žalio maisto vartojimo sąsajas su vėžio išsivystymo rizika. Dažniau yra tyrinėjamas vegetariško maisto poveikis organizmui.

Dauguma tyrimų rodo, kad vėžio atsiradimo rizika mažėja vartojant daugiau vaisių ir daržovių, nepriklausomai nuo to, ar šis maistas visas šviežias, ar dalis jo yra termiškai apdorotas. Švieži ir neapdoroti maisto produktai savo sudėtyje turi daugiau antioksidantų, kurie yra vienas pagrindinių apsaugos nuo vėžio faktorių.

Dzindzeleta: tapusi žaliavalge pamiršau, kas yra nuovargis, kremai veidui ir dezodorantas   Kokios daržovės naudingesnės termiškai apdorotos Pasak sportininkų mitybos specialisto, Vilniaus universiteto Visuomenės sveikatos instituto darbuotojo dr. Mariaus Baranausko, žalio, arba gyvo maisto teorija atsirado dar metais, kai Šveicarijoje gyvenantis gydytojas Max Bircher-Benner geltos sukeliamus simptomus sumažino valgydamas tik žalius obuolius. Dabar šis jo išpopuliarintas mitybos būdas vadinamas žaliavalgyste.

O maistą veikiant karščiu, skyla tam tikros riebalų rūgštys, aminorūgštys ir susidaro kancerogeniški junginiai. Todėl žalias maistas iš tiesų gali sumažinti riziką susirgti tam tikromis vėžio formomis, tačiau teigti, jog žalias maistas išgydys, nedrįsčiau. Ar galima staiga nustoti maitintis įprastu maistu ir tapti žaliavalgiu?

ne tik žaliavalgystė 23 stebinantys patarimai, kaip numesti svorio

Staigus ir radikalus mitybos pakeitimas gali sukelti stresą ir šoką organizmui, nemalonius pojūčius. Gali net prapulti noras keisti įpročius.

kaip numesti svorio sveika namuose kaip aš galiu prarasti viršutinius nugaros riebalus

Todėl geriausia prie kito mitybos būdo pereiti po truputį didinant žalio maisto ir mažinant apdoroto maisto suvartojimą. Kokių maisto produktų patariama atsisakyti pirmiausia?

Pirmiausiai siūlyčiau atsisakyti apdorotų maisto produktų, kurie organizmui teikia mažiausiai naudos: rūkytų gaminių, saldainių, sausainių, keptų ar aliejuje virtų patiekalų ir užkandžių, greitai paruošiamo maisto ir pan.